torsdag 8. november 2012

Strikket slumrepledd

Endelig ble slumrepleddet mitt ferdig. Det er strikket med restegarn i helt vilkårlig mønster. Strikket det i 2 deler, og monterte sammen til slutt. Det mangler noen detaljer ennå, men det ligger nå på plass i sofakroken allerede :)
 
 

 
 

 
Heklakurva har jeg bestilt på Epla.no. Den er sååå fin :) Foreløpig bruker jeg den til garn og strikketøy.
 




Et sånt slumrepledd luner skikkelig til i kosekroken, og jeg elsker pledd! :)
 


Det her er 'min' krok, og her elsker jeg å sitte med en kopp cappuccino eller te.
 

 
Koppen er fra Fam Irvoll's fargerike servise 'Wonderland'.



4 kommentarer:

Lin K sa...

For et deilig pledd! En fin måte å få ryddet i garnkurven, men det må ha tatt ganske mye tid...? Hvor tykt garn/pinner har du brukt? Det bør vel være nokså lik kvalitet på garnet? Det var nok lurt å lage det i to deler, så det blir lettere å håndtere underveis.

Blir jammen inspirert til å ta en titt i garnskuffen - eller kanskje jeg skal hamstre litt garn nå som OBS hadde masse fine kremhvite og grå nøster på tilbud til kr 10,-...

Kos deg i kosekroken i din!

Klem Linnette

Roser og Patina sa...

Hei Turid. Så herlige bilder fra kosekroken! Nydelig og avslappet interiør. Slumreteppet ser bare så deilig ut! Nydelige farger og mønstre du har brukt. Flinke deg.
Tusen takk for koselig hilsen på mitt Kose bidrag. Ble så glad!:)
God klem fra meg.

Turid sa...

Hei Linnette! Tusen takk for koselig kommentar :) Det pleddet tok faktisk veldig kort tid å strikke. Tror jeg brukte et par uker på det, og da strikket jeg kun på kveldstid, og ikke hver kveld engang. Tror jeg brukte pinner nr. 7. Strikket med enten 2 eller 3 tråder samtidig, alt ettersom tykkelsen på garnet, men viktig at man har ihvertfall EN tråd som er litt 'stødig' :) Lykke til med strikkinga du også ;)

Klem, Turid

Turid sa...

Hei Ellen, Tusen takk for hyggelig kommentar :) Koselig at slumrepleddet mitt falt i smak hos flere :)

Klem, Turid