onsdag 15. januar 2014

Fotovær og stueplaner


I dag har sola vært framme i flere timer, faktisk, og det er så deilig å tenke på at lyset er på vei tilbake til oss. Det er ingen tvil om at man blir mer inspirert til å ta bilder, rydde (fortrinnsvis i motsatt rekkefølge ;)), ordne, og sist men ikke minst, vaske og støvsuge.
 
 


 

Når sola står lavt på himmelen, og sender sine stråler inn gjennom kjøkkenvinuet mitt, er det dessverre utrolig hvor godt man ser støv og skitt. Kanskje like greit, så man får satt seg selv i gir? Vinduene er i hvert fall vasket på innsida nå, og jeg har tatt en støvtørkerunde. Koser meg nå med et aldri så lite mellommåltid :)


 
                               
Jeg har til og med rukket en Ikearunde med en venninne i dag, og det resulterte sporenstreks i en telefon til hollenderen, med oppfordring til å endelig få tak i ny sofa og godstol - noe som har vært etterlengtet og nødvendig ganske lenge.

 
Her sitter vi med ei stue fylt opp av en toseter og 3 forskjellige stoler, og ingen av dem sitter godt. Fine ja, men praktisk? Etter 5 måneder med ryggvondt, er det kanskje å tide å prioritere sittekomfort istedenfor design? Bare kaste inn håndkleet liksom, og innse at det tar litt for lang tid før den designstolen kommer inn i vårt hus. Vi trenger en godstol NÅ. Og en sofa som er lang nok til at man kan ligge på den. Eller i hvert fall få plass til 3 rumper pluss en hamster :)

 
Og siden hollenderen har gått med på en tur til Ikea allerede i ettermiddag, er det jo håp om at det blir en snarlig endring i treskoheimen. Kanskje jeg endelig kan få blogga litt fra stua igjen også? ;)
 
 


Ingen kommentarer: