søndag 4. juli 2010

Keramikeren på Røros

Det mest fantastiske stedet å gå rundt og suge til seg inspirasjon på kunstnerisk område for meg, er hos Lysgaard Keramikk på Røros.


Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men som en blanding av en slags undersjøisk fantasiverden og innsiden av en mikroskopisk celle, kanskje?


Nederst i Kjerkgata har Lysgaard verksted, galleri og butikk, og for meg er det en drøm å bare komme innom porten her, hver eneste gang!


Oppe i 2. etasje står to gamle lenestoler plassert slik at man kan sette seg ned og bare nyte synet av et stort akvarium med fisker, samt alle de flotte skulpturene på vegger og i tak. Her kan jeg virkelig sitte lenge og finne meg selv  i en slags meditativ tilstand. For en inspirasjonskilde! Jeg digger fargene, formene, måten alt er utstilt på, og bruken av akvarium midt i det hele.



Jeg kjøper alltid et eller annet når jeg er her, og dette er de siste anskaffelsene..






Ingen kommentarer: