tirsdag 26. oktober 2010

Fra mord til husarbeide på null komma svisj

Tipper tittelen fikk noen og enhver til å heve øyenbrynene nå. Men dette innlegget handler egentlig om å finne motivasjon til å gjøre husarbeide, for det er dessverre ganske kjedelig. Så jeg må ha noe som liksom draaaar meg igang. Det er nemlig en viss motsetning i det å digge et rent hus, men å IKKE digge rengjøring.

Skrivebordet er et loppefunn, og jeg trengte ikke gjøre noe som helst med det, annet enn å frakte det hjem. Hvitt passer helt fint på stua mi :-)
Man hadde en gang i verden rengjøringshjelp i huset - et must for en heltidsarbeidende som ikke liker støvkluten, men når man er hjemme så mye som det jeg er per i dag, føles akkurat DET som i overkant ekstravagant. Men lydbøker er simpelthen genialt! Og i dag var det 'Paktens Voktere' av Tom Egeland som geleidet meg gjennom støvtørk og toalettvask. Renhold blir rett og slett ganske kult når man samtidig kan følge jakten på gamle papyrusruller inn i islandske grotter. En myrdet prest i en badestamp setter bare en ekstra spiss på det hele. Hurra for lydbøker! :-) 

Ingen kommentarer: