onsdag 27. oktober 2010

Når høstmørket faller på...

... da blir jeg totalt avhengig av levende lys. Jeg tenner lys i hopetall, nede på kjøkkenet på dagtid, oppe på stua på kveldstid. Jeg har fått dilla på hvite lys, fordi jeg synes de passer inn overalt i huset vårt, gjerne i kombinasjon med små t-lys i tillegg. Jo flere, jo bedre :-) Jeg synes også lys er flotte gaver å gi bort. For hvem liker ikke å tenne lys?


Selv når jeg sitter foran pc'n må jeg ha lys i nærheten. Spesielt hvis det er mørkt, bløtt og litt tungt vær ute. Det er helt utrolig hvor mye glede og optimisme man kan finne i et lite lys. Det rommer liksom håp - og alt hva det ordet innebærer.


Og har jeg et saueskinn og en deilig, varm cappuccino fra egen kaffemaskin i tillegg, ja, da kan det knapt bli bedre :-)

Ingen kommentarer: