lørdag 2. april 2011

Gjør det selv; Smykkekommode

Hiver meg på Nib's utfordring for April; 'Gjør det selv', med dette bidraget her :-)



Jeg har laget en smykkekommode til meg selv. Først kjøpte jeg 2 ubehandlede skuffeseksjoner fra Ikea (sånne rimelige med hull istedenfor skuffeknotter), som jeg monterte oppå hverandre og malte hvite. Deretter tapetserte jeg dem med papir som forestiller gamle manuskripter hvor teksten er strøket over.



Papiret laget jeg på denne måten: Jeg skrev av tekst og kopierte karttegninger fra en bok jeg har om Thor Heyerdahl (min store globetrotter-helt) og hans Kon Tiki-ferd. Så 'sølte' jeg brun te over arkene, før jeg festet dem på kommoden ved hjelp av tapetlim. Etterpå malte jeg over med litt okergult her og der.




Så snudde jeg skuffene slik at åpningene kom inn, satte i transparente dørknopper i plast på utsiden, og monterte transparente plasthjul under. Alt sammen fra Ikea. Og vips - så hadde jeg massevis av oppbevaringsplass for smykkene mine - både inni og utenpå :-)



post signature

4 kommentarer:

Lin K sa...

Så fin kommoden din ble! Jeg har gjort nesten det samme, bare med ferdig tapet, så ikke like mye egendesign som din da. Hadde akkurat et innlegg om den på innleggene om barnerom ;)

Vet du om kommodene fås kjøpt på IKEA ennå? Vår var en gammel en, så jeg husker ikke navnet, og jeg klarer ikke finne noe når jeg søker på IKEA sine sider...

Ha en fin dag!

Linnette i Skippertakshuset :)

Turid sa...

Tusen takk, Linnette! Skal stikke innom og kikke på din kommode også :-) Tror faktisk ikke de har dem lenger på Ikea. De hadde dem jo i mange, mange år, men nå er det lenge siden jeg har sett dem. Synd, for de var snedige.

Klem, Turid

Sanne sa...

superfint :):)

Turid sa...

Tusen takk, Sanne :-)