mandag 18. juli 2011

Herlige sommerdager på hytta!

Sammen med mann og barn har jeg hatt noen deilige dager på hytta. Etter dugnaden vi har hatt der oppe i vår, er det rent, pent, ryddig og deilig å være der. Ikke det at vi satt på baken og ikke gjorde noe mens vi var der; litt vedkløving, raking, og noen små oppgraderinger rent interiørmessig ble det også. Og været viste seg fra sin beste side; mye sol og bare deilige temperaturer :-) Her kommer noen bilder for å dele sommerfølelsen med dere :-)





Det er ingenting som skaper sommerfølelse som prestekrager og et åpent vindu med hvitmalte sprosser. Det får meg til å minnes prestegården hvor min pappa vokste opp, og hvor jeg har så mange fine sommerminner fra :-)







Klart vi må ha med interiørblader på hytta. Er i ferd med å 'bygge opp' en liten samling der oppe. Må jo har noe kreativt input mens man er der også :-)



'Woodpecker'-kruset er en del av et sett på 4, som vi har hatt på hytta så lenge jeg kan huske, dvs fra hytta stod ferdig i 1976. Mamma og pappa kjøpte forskjellige fugler til oss alle den gangen. Dette er faktisk min søsters, men jeg tjuvlånte det fordi det passet så godt til fargene på terrassen :-)







Boka mi fikk jeg lest ut mens jeg var der; 'Strikkesirkelen' anbefales. Jeg fikk boka av en venninne i boksirkelen min - snille henne! :-) Den handler om en mor som ved hjelp av en strikkeklubb kommer seg videre etter å ha mistet sin 5 år gamle datter. En gripende og realistisk fortelling om hvor skjørt livet kan være og hvor viktig det er å ta vare på dem man er glad i. Den forteller ikke minst om viktigheten av å ha et fellesskap når det røyner på som værst, og om menneskene rundt oss, som også kan kjempe sin egen kamp, uten at vi er klar over det.



Ønsker dere alle fine sommerdager, i fellesskap med dem dere er glad i! :-)


post signature

Ingen kommentarer: