mandag 2. desember 2013

Advent i kaffekroken

1. Søndag i advent er vel overstått. Stjerna er oppe, julelysene på balkongen på plass og x antall tente lys sprer stemning i treskoheimen. Til og med kaffekroken har fått litt adventspreg over seg i  år.


 

Jeg merket i morrest at det rett og slett var kos å stå ved kaffemaskina og vente på at espressoen skulle fylle koppen, og lyset på melkeskummeren skulle slukke. Normalt er dette ting som tar aaaltfor lang tid for utålmodige meg. Som regel går jeg for å gjøre noe annet i mellomtiden, og dermed glemmer jeg melken, og den rekker å synke til bunns igjen.




Cappuccinoen blir jo mest creamy når melken nettopp er ferdigskummet, og man heller den i kaffen tvert. En perfekt cappuccino er nemlig alfa og omega på starten av en dag :)



I det siste har det skjedd merkelige ting med melken ved et par anledninger. Vel oppi kruset begynner den å lage bruselyder, og alt skummet forsvinner! Krise! Jeg har ennå ikke funnet ut hva årsaken er, men mysteriet skal løses. Inspector Clouseau er på saken :)




Det blir vel noen tester ved kaffekroken, men hva gjør vel det, når man kan snuse inn den deilige duften av klementiner, pepperkaker og einer i samme slengen ;)

 
Ønsker DEG en flott første Mandag i Advent! :)
 
 


Ingen kommentarer: