onsdag 13. februar 2008

Abstrakt bilde I - voksmaling


Dette er et bilde i encaustic teknikk (voksmaling). Jeg lærte denne teknikken av min svigermor, som er kunstner.
Man smelter voksblokker i diverse farger, og bruker forskjellige hjelpemidler til å lage bildet, blant annet stålpensel som varmes. Det finnes også spesielt papir beregnet på denne teknikken. Jeg har tilgode å finne det her i Norge, så jeg har kjøpt store lager hos min faste kunstbutikk i Nederland.
Dette bildet er solgt, og henger i Ouderkers a/d Amstel i Nederland.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Turid
Kjempe kult bilde (det som er solgt i Nedreland). Hørtes veldig spennende ut med den voks-teknikken. Men blir ikke bikdene skjøre, eller trekker voksen helt inn i papiret?
Klem fra Tove

Anonym sa...

Hei Turid
Kjempe kult bilde (det som er solgt i Nedreland).
Hørtes veldig spennende ut med den voks-teknikken. Men blir ikke bildene skjøre, eller trekker voksen helt inn i papiret?
Klem fra Tove

Turid sa...

Takk for det, Tove ;-) Bildene er ganske sterke, for jeg bruker et spesielt papir med blank/behandlet overflate, som er beregnet på oppvarming og voksfarger. De trekker derfor ikke inn i papiret på samme måte :-) Klem, Turid