fredag 7. mars 2008

'Interiørglede' - Mine stemningspaletter

Stemninger er viktig i et hus. Hvis ikke forblir det et hus, og vil aldri bli noe hjem. For meg er en god stemning hjemme alfa og omega. Med stemninger forbinder jeg harmoni, varme, gode dufter, og på vinterstid gjerne pledd og en kopp kakao. Bøker hører også med.
Den første stemningspaletten min viser endel av disse tingene; her er det både spaprodukter og blomster som dufter godt. Vi har levende peisvarme, litt bøker og blader, og et bord med et lite østeninspirert stilleben bestående av en Buddha statue, en blomst i steinpotte og en oljelampe. Tar man fram en marokkansk tekanne og noen fargerike teglass i tillegg, så kan det knapt bli bedre for min del!



Den andre paletten viser mitt ønske om å ha grønne vekster rundt meg - noe som viser at det spirer og gror. Det har vel noe mer lengselen etter min favorittårstid å gjøre; våren! Jeg har et sterkt ønske om å trekke hagen inn i hjemmet mitt og ta med en del av hjemmet ut i hagen. Det blir vel enklere når vi en gang flytter til et annet hus med en større hage. For det gjør vi en gang, nemlig :-)

Ingen kommentarer: