tirsdag 11. januar 2011

Pute og smykkekommode - som hånd i hanske



For en god del år tilbake lagde jeg en smykkekommode til meg selv. Først kjøpte jeg 2 ubehandlede skuffeseksjoner fra Ikea, som jeg monterte oppå hverandre, malte hvite, tapetserte dem deretter med papir som jeg hadde laget selv. Papiret forestiller gamle manuskripter hvor teksten er strøket over. Papiret laget jeg på denne måten: Jeg skrev av tekst og kopierte karttegninger fra en bok jeg har om Thor Heyerdahl og hans Kon Tiki-ferd. Så 'sølte' jeg brun te over arkene, før jeg malte over med litt okergult her og der. Så snudde jeg skuffene, satte i transparente dørknopper på dem, og monterte transparente hjul under. Alt sammen fra Ikea.



Ble fornøyd med resultatet, og har hatt smykkekommoden stående i alle hus jeg har bodd i, så den begynner å bli litt slitt i kantene. I månedens Rom 123 stod det om en fantastisk nettside, http://www.envelop.eu/, hvor man kan kjøpe andres design på tekstiler eller designe sitt eget mønster. Og hva finner jeg der? Jo denne puta her:

Sjekk den bakgrunnen da! Ser jo ut som den hører sammen med kommoden min jo! :-D Dette designet er selvsagt helt i min stil. Det passer sammen med smykkekommoden, det er pandaer på den (jeg er medlem i WWF), og dessuten er det turkis på den. Det kan ikke bli bedre enn dette :-)
  

Ingen kommentarer: