fredag 18. februar 2011

Let's go british!

Det fins et uttrykk som heter 'go dutch' = gjøre det på den hollandske måten. Man bruker uttrykket når det er snakk om å spleise. Jeg vet hvordan det uttrykket har blitt til. Hollendere er flotte mennesker, men de er noget ...øh...skal vi si 'måteholdne'. Det er ihvertfall det uttrykket de liker å bruke om seg selv. Ingen sløsing der i gården nei. Vi andre ville kanskje kalt det å være en bitteliten tanke gnien? Hihi... jeg kan si dette fordi jeg har bodd i treskolandet i 6 år :-D

Nå har jeg bestemt meg for å 'go british' :-) Har nemlig fått litt sansen for Union Jack den siste tiden, og i motsetning til å være måteholden, kommer jeg ikke til å holde tilbake noe her. Dette er ting jeg har funnet hos Windhorse, som baserer all sin business på etisk handel. Helt i Turid's ånd, med andre ord. Og vi starter med Union Jack, og fortsetter med litt annet.  Let's go british! :-)
Disse glamveskene har i mitt hode høy retrofaktor. Jeg tenker med en gang 60-tall når jeg ser disse veskene. Kanskje fordi det er 'mitt' tiår? :-D



Og finnes det noe mer britisk enn en tea-pot? Bare bilde av kongefamilien som mangler på denne her, hihi..

Med en tea-pot hører det selvsagt et krus.

Herlig sparebøsse, i form av en knallrød, britisk postkasse! Fin gave til noen som skal reise til England, så kan de spare lommepenger på denne :-)

Et kjempefint uglekrus! Ikke 'typisk' britisk, men likefullt...britisk. Og nydelige farger!  ;-)


Denne tror jeg at jeg skal bestille og henge ved inngangsdøra mi. Ikke at jeg plages nevneverdig med uhøflige folk innafor dørstokken min, men dette kan jo funke på ektemenn også? Haha, komme hjem fra jobb til premenstruell kone og se dette skiltet her - det burde være klar tale :-D

Morsom robot-sparebøsse. Kul til gutterommet!

Åsså denne ligaen her. Badeendenes Star Wars og Pirates of the Caribbean! De ser faktisk litt skumle ut der de står sånn sammen. Nesten så man blir litt intimidert.

Flere kule ting på websiden til Windhorse Trading. (Det er Il Mondo som har agenturet på Windhorse i Skandinavia).

2 kommentarer:

En støvel og en sko sa...

Å ja! Lets go British, Turid. Elsker disse tingene her. Har kjøpt stoff og skal sy en sånn Union Jack pute som jeg har sett rundt omkring. Postkassesparebøssen har lillebror i huset her, men den inneholder for det meste knapper ;-)
Ha en flott helg.
Klem fra Sølvi

Turid sa...

Ja, de putene er kjempetøffe! Tror hollenderen vil protestere om jeg kommer med flere puter nå - han holder på en halv time og legger unna puter hver gang han skal ta plass i sofaen, men det går jo an å snike inn en ny om en tid.. ;-D
Klem, Turid