torsdag 19. januar 2012

Billedvegg og loppefunn til lesekroken

Her kommer noen glimt fra billedveggen i lesekroken på stua. Den består av malerier som jeg har fått, og bilder som jentene våre har laget. Liker vintagepreget som denne kroken på stua har fått :)


Farger som går igjen er (oker)gult, rødt og blått, og en annen fellesnevner er omtrent like rammer.




De to øverste bildene har svigermor laget, det til venstre fikk jeg i bursdagsgave for 5 år siden. Gutten på bildet til høyre er nå min mann :))



Detalj fra bursdagsbildet. Det heter 'November' (min fødselsmåned), og denne sitronskiva symboliserer varm punch med sitron, som mange drikker i Nederland når høstmørket og kulda har kommet.



..og det måtte jeg jo ta igjen et sted :)



I denne sofakroken koser jeg meg mye, gjerne med strikking og lydbok, eller morgenkaffe'n :)) Glasskåla er fra Ikea. Jeg elsker denne fargen!!



Godt lys trengs i en lese-/strikkekrok, og denne lampa fant jeg også på Ikea. Skjermen var satt ned til 50,-. Fargen som ikke gikk, visstnok. MEG passer den utmerket!! ;-)



Svevende bokhylle kjøpt i Den Haag.



Skapet med fiskemotiv er fra India. Kjøpt i Nederland for 10 år siden.



Vinballongen fant jeg på Bruktbo på Stjørdal, hos Gunda. Hun har bloggen Container Girl. Akkurat denne fargen jeg liker så godt nå :))






post signature

Ingen kommentarer: