søndag 5. februar 2012

Afrikansk maske

Så slår vi til med litt rødt fra treskoheimen. En farge jeg aldri i livet trodde skulle komme inn i stua mi. Hadde noen sagt det til meg for ett år siden, hadde jeg ledd.


Men den afrikanske masken vår har nå fått sin velfortjente plass på stueveggen, sammen med litt annet rødt. Uheldigvis har den fått seg en knekk på toppen, men det skal fikses snarest. På toppen ser vi såvidt beina av en fugl, og fuglen skal vise at dette er en jaktmaske.



Masken kjøpte vi da vi var i Sør Afrika på bryllupsreise i 1998 (wow, lenge siden..), men jeg tror ikke den er laget i Sør Afrika. Hvis jeg husker riktig, er den fra Mali.


På billedhylla (fra Ikea) står blant annet en rød vase fra Lysgaard på Røros, en Mariaststue som vi fikk i brylleupsgave fra en kjær venninne, og et lite bilde med glassteiner som Sanne (7) har laget i barnehagen.

Ha en flott Søndag der ute! :))

post signature

Ingen kommentarer: