søndag 6. mars 2011

Lengsel mot vår og bedre tider

Så var jeg gressenke igjen. Hollenderen har dratt på forretningsreise, og det betyr at vi 3 damene må klare oss alene en ukes tid. Skole og barnehage vil gå sin gang, med diverse vinteraktiviteter av ymse slag. Formen er ikke på topp, og jeg kan ikke få sagt hvor jeg gleder meg til å komme igang med dietten min. I slutten av måneden skal jeg ta gastroskopi - det blir vendepunktet, håper jeg :-)


 Føler at jeg har vært så negativ og motløs den siste tiden, og har bestemt meg for å ta et skikkelig grep om situasjonen. Den fysiske formen kan jeg ikke gjøre stort med, annet enn å sørge for å få dekket mine behov, sette grenser for hva jeg kan være med på og ikke osv. Men humøret er det bare jeg selv som kan ta tak i. Så nå tar jeg en dag av gangen - ser ikke på kalenderen lenger enn til neste dag, bestemmer meg for at det jeg ikke klarer og ikke rekker, det klarer jeg meg uten. Det er ikke verdens undergang. 



Denne uka skal jeg kose meg med jentene på ettermiddagene, og slappe av alene mens de er på skole og barnehage. Været og temperaturen blir forhåpentligvis slik at jeg kan være litt ute i frisk luft. Tar med saueskinnet og capuccinoen ut, sammen med bok eller blad, og da kan jeg overleve ute i flere timer :-) Frisk luft gjør underverker. Klesvask, oppvask og matlaging kommer man ikke unna, men større krumspring enn det kommer jeg ikke til å gjøre her i heimen denne uka. Jeg har dog planlagt et boksirkel-treff en kveld, mens bestemor er barnevakt - de treffene er tross alt bare hver 6. uke, og hvis formen tillater det blir det en vanngym-time i løpet av uka. Alle andre ting må settes litt på vent. Du og du som jeg ser fram til vår og bedre tider! Men de kommer - det føler jeg på meg! :-)

Bildene er funnet via Weheartit.com.

1 kommentar:

Bling - our elf on the shelf sa...

Hei :)
Nå vet jeg ikke hva som gjør at formen din er så sjaber, for jeg har ikke lest meg tilbake i bloggen din enda. Men, jeg håper du finner ut av det og at ting blir bedre nå når det går mot vår og sommer.

Jeg er utrolig imponert over bildene dine i innlegget her, ble bare sittende å måpe :)

Håper du har hatt en fin fastelaven sammen med jentene dine.

klem