onsdag 13. juli 2011

Kaffe i det blå

I dag, som hver eneste dag, peilet jeg meg inn på kaffekroken da jeg kom inn på kjøkkenet i morrest. Det begynner å bli lenge siden jeg la min elsk på blå- og grønnfarger, og disse fargene befinner seg på hvert eneste rom i huset vårt - i en eller annen form. Kanskje aller mest på kjøkkenet. Dette er det rommet jeg befinner meg flest timer per dag - og det har ikke nødvendigvis noe med husarbeide å gjøre :-D  Kaffekroken er muligens det hjørnet jeg frekventerer oftest i hele huset *fnis*



I kaffekroken står latteskjeene klar, selvsagt i blå- og grønnfarger. Koppen de står i er dekorert med tape som jeg har tjuvlånt av min kreative datter.



I umiddelbar nærhet finner man selvsagt også kaffekapslene - noe for enhver smak, men mitt førstevalg er den lilla kapselen - den med et hint av kakaosmak, og som egner seg veldig godt til melkebaserte kaffedrikker. Perfekt for meg, med andre ord .-)



De tykke glasskålene kjøpte jeg forleden dag, på Ciro (Stjørdal). De har liksom alt mulig, fra hagemøbler og glass til øyeskruer og hobbyutstyr. Sånn litt Jernia og Claes ohlson-aktig butikk. Elsker sånne sjapper! Glasskålene kostet visst 19,90 eller noe sånt.



Mmmm... nylaget cappuccino!! :-) I en kopp fra Windhorse Trading. Alt de selger er basert på etisk handel, noe som varmer mitt hjerte. De har et enormt utvalg av flotte varer! Agent i Skandinavia er Il Mondo.



Hva skal man si? Den etiske utgaven av GreenGate eller Falby? :-)



Kan jo like gjerne vise fram kjøkkenhylla mi, etter oppgradering med den samme dekortapen stjålet fra min datters rom. Utrolig hva den tapen gjorde for de hyllene :-)



Den prikkete skåla (samt den store salatbollen øverst, med rose på) er kjøpt på Euroshop for en slikk og ingenting. Tror det var 15,- for den lille og 39,- for salatbollen. Må vel tilbake og kjøpe noen flere. De har dem i lys grønt og rødt også.



Åsså fikk jeg endelig plassert kokebøkene mine, som har ligget nedstøvet innerst i et skap så lenge. Kanskje skal de omsider bli brukt, så jeg kan komme med et matinnlegg med litt substans? :-)


Ha en strålende dag! :-)


post signature

1 kommentar:

TheaJ sa...

Det ble ordentlig stilig med dekortepi!! Jeg bare DIGGER kjøkkenhylla di. Misunnelig.. *smiler*