lørdag 8. oktober 2011

Overskudd og grafisk lykke

Jeg har helt klart kommet inn i det som for meg alltid har ligger og lurt i mange år; nemlig den grafiske stilen. I alle mine perioder med vingling mellom ditt og datt, har det ligget en grafisk åre og lumret i bakgrunnet. Nå begynner energien å komme tilbake etter lang tids sykdom, og jeg greier å forestille meg at jeg faktisk etterhvert skal greie å GJØRE alle disse tingene som jeg har hatt lyst til i flere år, både i heimen og ellers. Første prioritet er selvsagt overskudd til å gjøre ting med barna og komme ut i arbeid. Men i tillegg har jeg tanker om enkel oppgradering av heimen, og har også fått hollenderen litt i gang på det området *fnis*. Kjøkkenstoler er malt, bokhylle er malt og trappegelender er malt.



Jeg surrer med tanker om noen puter i mine favorittstoff fra Marimekko, og grafiske tegninger som jeg selv har lyst til å lage. Og ikke minst; jeg surrer med tanker om at vi skal pusse opp trappa opp til 2. etasje. Gurimalla - er det mulig at det er JEG som kjenner på disse følelsene? At det faktisk er JEG som orker å tenke tanken på et 'prosjekt'? Må selvsagt ta planleggingen med en klype salt. Jeg skal snart ut i arbeidsaktivitet og har små barn og heim å ta meg av, samt en mann som er mye på reisefot. Det sier seg selv at ikke alt kan skje over natta, men bare det at jeg, som er så glad i å være kreativ, orker å TENKE på oppussing - det føles helt FANTASTISK!! Det jeg tidligere ble motløs av å tenke på, gir meg nå stor glede! :-)

En riktig god helg til deg! :-)

post signature

3 kommentarer:

Anne (Moseplassen) sa...

Klem!
Jeg kjenner meg sånn igjen i det du skriver her, det er en fryd å få tilbake mer "av seg selv" etter lang tids sykdom.


Gratulerer med tilfriskning, og ta deg absolutt tid til å pleie interesser også i tillegg til det "fornuftige", det er viktig!

Torill sa...

heisan. Deler gleden med deg. Kjenner meg godt igjen. Vanskelig å vera kreativ når ein er på minus-sida. Husk at detskal også vera plass til det kreative i livet ditt. Balansen er viktig. Lykke til med prøving i arb.livet.

Turid sa...

Tusen takk, damer! *klemme* Kjempegodt å se at andre også ser viktigheten av å få utløp for den kreative siden av seg selv, selv om man ikke er helt på topp. Det ER viktig å gjøre noen lystbetonte ting når man er i en slik situasjon, hvis ikke kan det være fort gjort å komme inn i en depresjon. Og DA tar det ihvertfall lang tid å komme seg tilbake. Og derfor har jeg prøvd å gi meg selv små kreative injeksjoner innimellom - nettopp for å holde motet oppe og føle at jeg faktisk KAN noe, selv om jeg ikke er i arbeid utenfor hjemmet. Jeg er overbevist om at det har hjulpet meg til å se lyset i enden av tunnelen, så jeg har kommet dit jeg er i dag :-) Nå ser jeg fram til å komme tilbake i arbeidsaktivitet OG jobbe videre med min kreative åre :-)

Ha en riktig fin dag, damer! :-)

Klem, Turid