mandag 13. februar 2012

Japansk Lykt

Det finnes mange flotte planter som blomstrer på senhøsten. En av dem er Japansk Lykt (Physalis), som jeg er så heldig å ha i hagen min. Det hvite dere skimter i bakgrunnen, er snø. Bildet ble tatt i Oktober 2009. Jepp, vinteren kom tidlig det året :) Jeg har ikke vært så veldig begeistret for hverken gule, røde eller oransje blomster i hagen min, men jeg må si at når alle de rosa, lilla, blå og hvite sommerblomstene har takket for seg, og høstmørket nærmer seg, ser jeg faktisk fram til at denne dekorative og morsomme oransje planten skal gjøre sitt inntog. Og oransje passer jo fantastisk godt i hagen når naturen skaper så mange flotte høstfarger rundt omkring, ikke sant?  :)


Dette er mitt bidrag til Moseplassens konkurranse X-Faktor - Blomsterutgaven, farge ORANSJE.

Har du lyst til å delta, eller se de mange flotte bidragene? Det har vært flere farger allerede, og du har ennå sjansen til å delta i kategorien 'oransje' og 'andre'. Klikk bare på bildet under, og du kommer direkte til konkurransen :))


Og siden jeg har enda en japansk lykt i hagen, dog av en helt annen sort - kan jeg jo vise fram den også ;))


Ha en strålende Mandag!! :)))


post signature

4 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Japansk lykt hadde jeg også en gang i hagen, men de er blitt borte.
Den er super lekker om høsten! Flott bilde!

November- symra sa...

Ønskermeg japanske lykter, og har sådd og stullet, men resultatet er blitt sneglemiddag, snufs.

krepsemor sa...

Så flott japansk lykt, ikke ofte jeg ser en sånn! Flott var også den andre japanske lykten =)
Lykke til!

Aud sa...

De er flotte høstplanter som virkelig pryder opp i hagen.
Lykke til i konkurransen :-)