lørdag 1. januar 2011

Bøkenes fargerike verden, og bokhylla de står i


Jeg er så heldig å ha blitt med i en boksirkel sammen med 5 andre jenter. Det passer jo som hånd i hanske sammen med en av intensjonene mine for det nye året, som er å få lest mer. Har jo hatt de samme intensjonene i året som har gått også, men hittil har de på mystisk vis forsvunnet bak en diffus gardin av årsaker. Men jeg elsker jo egentlig å forsvinne inn i bøkenes fantastiske verden, hente inspirasjon fra dem, eller rett og slett bare drømme meg litt bort. Å hente ut litt fakta og kunnskap i ny og ne er jo heller ikke å forakte. Så nå vil jeg prøve å få lest litt mer regelmessig. 


Derfor er det kjempeviktig at jeg nå har fått organisert bokhylla mi. Måtte jo ta for meg mannens bokhylle i tillegg, siden den står rett ved siden av min. Men han klager over at han ikke finner igjen bøkene sine; 'Hvorfor har du organisert dem etter FARGER?' Svaret er jo innlysende. Dessuten kan jeg ikke skjønne hvorfor han må finne igjen bøkene sine. Har han lest en bok, vil han vel sannsynligvis ikke lese den igjen med det første?



Njaa, han kunne av og til tenkes å TA DEN FRAM hvis det ble snakk om en bestemt bok. ...Ta den fram? Som om det å vise fram coveret noensinne utgjør en forskjell. Nei og nei.. :-D
Bildene er forøvrig fra hans side av bokhylla. Ikke fordi han har mer interessante bøker enn meg, men de var noe jevnere på bildet. Lenge leve perfeksjonismen.
Jeg er heldigvis ikke der at jeg KJØPER bøker etter fargen på coveret. Vær så snill å få meg evaluert dersom det skulle gå så langt :-D

Ingen kommentarer: