fredag 4. mars 2011

Kjøkkenet mitt

Tenkte jeg skulle hive meg med på NIB sin kjøkkenutfordring denne gangen :-)
Den utgamle kjøkkeninnredningen fra 1978 egner seg ikke særlig på trykk, så den er ikke med på bildene. Dermed blir det mest detaljbilder denne gangen. Ikke at de blå 90-tallsflisene er noe bedre, men de skal males hvite, så med det i bakhodet overlever vi sikkert synet :-D



Jeg er veldig fornøyd med tapeten min. Lampa også (kjøpt på salg på Skeidar) og veggklokka mi av bestikk (Windhorse). Men en ting kan jeg si; jeg legger aldri papirtapet på vegg igjen alene. Makan til styr :-D



Spisebordet vårt skal snart byttes ut med et litt mindre bord, slik at mor får plass til en kosekrok på kjøkkenet også. Det blir aldri nok kosekroker. Stakkars hollenderen, som blir totalt overkjørt med kosekroker, koseputer, koseskinn... Bordet (som nesten ikke er synlig under smårutete duk) er et massivt hollandsk designbord i eik, stolene er fra Fretex, fiks ferdig i en grønnfarge som passet til tapeten. Råflaks :-)


Mine berømte tørkede frukter i nærkontakt med storesøsters perlerier. Jeg har fått litt dilla på perlerier, så de ligger litt overalt for tida. Her i et traug fra hjemgården til min mamma. Den lille jenta med brevet er et loppefunn. Den røde vasen er fra Lysgaard Keramikk.



Coffe shop'en er den aller viktigste delen av kjøkkenet vårt. Må ikke forveksles med hollandske koffie-shop's - vi har ikke tatt med oss noen greier derfra :-D  


Vegghylla mi, som skifter inventar like ofte som andre går på do. Akkurat nå ser den sånn ut. Lurer på hvordan den ser ut i morgen?


Billig løsning på rådyrhysteriet; petshop-figur fra Nille. Anbefales. Stjal storesøster sin jeg :-D I tilfelle det blir hysteri på katter, hunder, hvaler, blekkspruter, så har jeg sikret meg for lang tid fremover.
 


Brødboksen fra Kremmerhuset fikk jeg råbillig fordi den hadde en bulk på baksiden. Kjøpt i min grønne periode. Brett fra Rice. Fremdeles udelikate 90-tallsfliser i bakgrunnen...må få tak i den flisemalinga snart, og godsnakke litt med hollenderen..


Resten av tørkafrukta mi befinner seg på glass i kjøkkenhylla, i påvente av dekor-iver, som lar smertelig vente på seg. Men det er jo forsåvidt dekorativt nok sånn som dette også?

Det er det jeg tør å vise fram av kjøkkenet mitt. Gleder meg som en unge til jeg også kan vise fram en superflott kjøkkeninnredning. Da skal det fotograferes da! :-) 

5 kommentarer:

Familien i Fjellborg sa...

Kjempekoselig og herlig friskt kjøkken du har skapt.
ønsker deg lykke til i konkurransen
hilsen fra anita s

Anne Lise Johnsen sa...

Tapen var vel vert strevet... både den og spesielt klokka de er kjempefin!! Jeg ønsker deg en superfin helg :)

erin's art and gardens sa...

what a cute kitchen and i LOVE the wallpaper!! thanks for visiting me today....i am a new follower here...

erin
xxoo

TheaJ sa...

så herlige farger du har på kjøkkenet ditt! Stilig veggklokke ;)

Anne sa...

Så flotte bilder! Friske, glade farger og masse fine detaljer! Den tørkede frukten var virkelig dekorativ, jeg tror jeg må prøve meg på det :-) Og herlig med hylle som stadig får nytt innhold, da! Det var kjempesmart!