tirsdag 1. mars 2011

Liten hage - store gleder

Den siste tiden har sola begynt å titte innom litt oftere, og snøen smelter sakte med sikkert. I går drakk jeg cappuccinoen min ute, for første gang på over et halvt år, med fleecepledd på fanget og ei bok i hånda. Dette minner om vår, faktisk! :-) 


Det ligger terapi i hver eneste time det er lyst ute, og jeg prøver å tilbringe mye tid ute når våren kommer. Jeg gleder meg til å sitte i hagen og se på jentene våre som glade leker og sykler rundt i nærheten. Nå er de snart 5 og 7 år. Det er ikke lenge siden de var små babyer som nyskjerrig krabbet rundt i gresset og frydet seg over alt det spennende naturen har å by på. Av barna kan vi lære oss å nyte øyeblikkene :-) 


Jeg gleder meg til å pusle rundt buskene mine, luke litt, gå barbeint på den bittelille plena mi og snuse inn duften av nyslått gress! Og jeg synes fremdeles det har noe magisk over seg å finne ei marihøne, så da lukker jeg øynene og ønsker meg noe.. :-)


Jeg elsker å sitte under parasollen i hagen når jeg kan, med en god bok eller interiørblader, ei penn og litt papir, til å notere eventuelle kreative og terapeutiske innfall ;-) Og jeg har funnet ut at det ikke nødvendigvis er viktig å ha en stor hage for å kunne nyte hagelivets gleder. Min lille hageflekk inneholder akkurat det jeg trenger for å kunne kose meg ute :-)

Dette innlegget er mitt bidrag til Moseplassen sin utfordring 'Hva gleder du deg til?'



7 kommentarer:

Ruter & Hjerter sa...

Det er så sant det du skriver:) Det er å ha det fint der man er, uansett om det er stort eller lite:)
Flott blogg du har:)

Anne (Moseplassen) sa...

så fine gleder, takk for at du deler :)
Og så fine kopper! wow :D

Refleksjon på livsvegen sa...

Høyrest herleg ut!

Fies notiser sa...

Jeg gleder meg sammen med deg, i din bitte lille hage – så vidunderlig beskrevet! Klem :-)

krepsemor sa...

Den største gleden vi har, er å kunne glede seg over de små ting, som egentlig er ganske store ting =) Og våren er en herlig tid!

Turid sa...

Tusen takk for besøk og koselige kommentarer! Det varmer virkelig :-)

Klem, Turid

Anonym sa...

Så koselig. Tenk at du allerede har sittet ute :) Store gleder i vente, ja :)